Korsika na kole 2000 (skenované)

Na Korsiku jsme se vydali v květnu 2000 po důkladném jarním treninku. Přes Rakousko a Itálii jsme jeli do Livorna a odtud trajektem do Bastie. V Itálii jsme si prohlédli Pisu a její šikmou věž. V době naší návštěvy už byla stabilizovaná a Lenka tomu ještě trochu pomohla.Po příjezdu do Bastie jsme sedli na kola a vydali se kolem pobřeží asi 20km severně k mořské zátoce, která se stala místem našeho prvního noclehu. Spali jsme pod širákem, bylo teplo. Ráno jsme se vydali směr Rogliano a přejeli jsme na západní pobřeží ostrova. Přes Nonzu jsme jeli do St. Florent. Spali jsme pod širákem v nedalekém pohoří Des Agriates, s výhledem do florentského zálivu na straně jedné a zasněženými vrcholky Mt.Cinto na straně opačné. Kdo zabloudil, dojel druhý den do Lozari (já, Jana a Lenka). Ostatní stoupali do Belgodere a po vrstevnici jeli do Calvi. My, zabloudivší a tedy poslední, jsme si vystoupali ještě na Speleoncato. To jsem věděl ale jen já, Jana a Lenka si myslely, že se tudy jet musí. Stálo to ale zato. V Calvi jsme si prohlédli citadelu a přístav. Autobusem se pokračovalo do kempu v Galerii. My jsme se rozhodli, že pojedeme na kole trasu celou. A udělali jsme dobře. Příroda během cesty byla nádherná. Dorazili jsme stejně ještě za světla.Z Galerie vedla naše cesta krásnou vysoko nad mořem tesanou silničkou nad příkrými skalními srázy do Porta. Tam jsme spali v kempu a tak jsme si ještě vyjeli do kaňonu Spelunca a do vesničky Ota. Další den stoupáme 11km vzhůru ve skalách tesanou silničkou s pohádkovými výhledy přírodní rezervací Calanche do Piany. Pak sjezd opět k moři a u skalních útesů nedaleko Sagone se koupeme. A zase 13 km do kopce a z kopce, směr Ajaccio. Prohlížíme si hlavní město, rodiště Napoleona a přístav. Nakládáme kola a autobusem pokračujeme do Propriana. Spíme v kempu u moře, nedoleko Filitosy. Další den jedeme autobusem do Bonifaccia. Město je perlou Korsiky na samém jižním okraji ostrova. Je postavené na křídovém útesu vysoko nad mořem a tím mělo zajištěnou ochranu před nepřáteli. Kolem útesu jedeme vyhlídkovou lodí do jeskyně a zpět do zálivu. Odpoledne věnujeme prohlídce města. Na zpáteční cestě se zastavujeme pro víno v proslulém vinařském Sartene.V podvečer se ještě stihneme vykoupat v moři. Čeká nás den volna. Plánujeme koupání v moři, ale jediný den nám začalo poprchávat, tak se vydáváme na okružní jízdu. Zjišťuji, že mi praskla přední vidlice a tak mám o zábavu postaráno. Zbytek dne věnuji pokusu nechat si to někde svařit. Podařilo se mi sehnat svářečku a opravil mi to jeden svařeč z našeho zájezdu. Poslední etapa vedla z Propriana na Sartene, stoupáním do Zonzy a na horské sedlo Bavela. Z Bavely sjíždíme do Solenzara.Zastavujeme u divokých kaskád Polischeli na pěší prohlídku. V Solenzaru naše cesta na kole po Korsice končí. Zbývá jen prohlídka Bastii, trajekt do Itálie a noční přejezd domů.

Canon MG5300 series

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.

Korsika na kole 2000 (skenované)